Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Nagy webáruház felmérés 2011: Gyorsulva nő a webshop-ok forgalma

2011.08.19. 16:19 | www.lepjmeg.hu | Szólj hozzá!

Kutatás készült a magyar webáruházakról. Az árösszehasonlító oldalak forgalma nagyot nőtt az idei első hat hónapban, így vélhetően a webáruházak látogatottsága is növekedett. A legelterjedtebb fizetési módnak még mindig az utánvét számít.

Tavaly a magyar webáruházak 137 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, szemben a 2009. évi 99 milliárddal, illetve a 2008-as 65 milliárd forinttal. A várakozások szerint idén is legalább annyival nő az áruházak fogalma, mint 2010-ben.

Zajdó Csaba, a webáruházak készítésével és fejlesztésével foglalkozó Webshop-Experts alapítója és ügyvezetője ma budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az elmúlt években a növekedési ütem állandó volt, s nem látják okát, hogy ez jelentősen változna, legfeljebb egy kicsit lassulhat a forgalom bővülése.

Az árukereső, ár- és áruház-összehasonlító oldalak forgalma, látogatottsága háromszorosára nőtt az első félévben, ami azt vetíti előre, hogy webáruházak forgalma is jobban nő az idén, mint tavaly – ismertette Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója.

Az eseményen a két cég bemutatta közös, a Nagy webáruház felmérés 2011 eredményeit is, amely szerint a tavalyi 137 milliárdos forgalom 90 százaléka az áruházak 15 százalékában realizálódott.

A vizsgálat online módon elemezte a piacot: a kérdőívet mintegy 2.500 webáruháznak küldték ki, amelyek közül hozzávetőleg 450-en válaszoltak. Az adatok és a becslések szerint 3.000 webáruház működik a magyar piacon, amelyek közül 1.000-1.200 foglalkozik komolyan a internetes kereskedelemmel.

A napi átlagos látogatószám csak az áruházak 10 százalékánál több mint 1.000, a webáruházak többsége csak 100 látogatót vagy ennél kevesebbet mondhat magáénak. A vizsgálat szerint minél régebbi egy webáruház, illetve minél többet költenek fejlesztésére a tulajdonosok, annál nagyobb eséllyel lesz egy látogatóból vevő az elektronikus boltban.

A felmérés szerint a vevők több mint 50 százaléka késő délután és este vásárol, délelőtt csak 25,46 százalékuk, kora délután pedig 21,52 százalékuk. Reggel 1 százalékuk sem.

A vevők a webáruházakban leginkább órát, ékszert, kozmetikai termékeket, könyvet, háztartási eszközt, élelmiszert, ruházatot, játékot vásárolnak, a legkevésbé bútort, lakberendezési tárgyat, illetve alkoholos italt és dohányárut. A leggyakoribb vásárlási mód még mindig az utánvét, 70 százalékos aránnyal.

forrás:

http://www.vallalkozas-online.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=466&Itemid=113

 

Címkék: játék gyerek gyerekruha webáruház mesehős www.lepjmeg.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://lepjmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr273165246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása